En härlig dag

Efteratt ha gjort lite nyttiga grejer här på landet som att putsa fönsteroch köra ved bar det av med min bror ut på hjärta sjön. När kusinerna Hanna och Wiktor fick veta vadsom var på gång blev dom oxo väldigt sugna på att följa med för att fiska + att Hanna såklart ville bada efteråt. Det var ju riktigt fint väder så till och med en badkruka som jag kunde ju gå med på det.

Efter några små insidenter där jag bla fick bada och de andra fick va skadeglada åkte vi iväg i alla fall. Vi sjöng för fiskarna så att de skulle vilja komma och va med i båten, och kom även fram till att det inte finna någon degbagare på botten (hanna och wiktor metade på det) så därför borde fiskarna ju passa på att äta lite av ¨vår deg, nappa alltså!

PLÖTSLIGTHÄNDER DET! Min bror fick en jätte jädda på kroken! Hanna och min bror Daniel blir glada för de hade slagit vad om att Daniel skulle få upp en fisk förts. Wiktor och jag hade däremot trot på oss själva och att vi skulle ta upp första fisken. Därav skadeglädje när den stora gädda släppte och simmade iväg!:D

Vi metade på en ö, fast där fanns mest bottennapp, men påvägen hem för att bada fick jag, den stora fiskaren en aldeles levande abbore på kroken. När vi sedan visade den för morfaeFarfar sa han att "den får man ljuga om många gånger innan den kommer upp i ett halvt kg". Fast jag var glad ändå.

JO måste ju säga att vi badade med, Hanna är ju en fisk och va i hle tiden medans vi andra mest sprang i och upp. Hahah fast wiktor som stod och skakade i vattnet men ändå ville doppa sig höll för både ögon och näsa i tro att det skulle bli lättare då, haha synd att man inte har en bild men aja!

Kul dag:D

Som ni ser är det ju ett par gamla och ett par nya skor. De gamla är mina FAVORITER och jag har varit lite deppig över tanken att behöva slänga dem snart eftersom att de är ut slitna. fast nu i göteborg hittade jag ett par värdiga ersättare, underbart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0